Україна з 2008-го втратила 13 млн тонн завантаження нафтопроводів або рік роботи

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
© Андрій Товстиженко, DT.UA
З 2008 року Україна втратила близько 13 млн. тонн завантаження. У грошовому вираженні тільки на «Придніпровських магістральних нафтопроводах» при середньому тарифі 30 грн./тонна недоотриманий дохід становив близько 1 млрд. грн.

З 2008 року Україна втратила близько 13 млн. тонн завантаження або фактично один рік роботи за нинішніх обсягів перекачування. У грошовому вираженні тільки на «Придніпровських магістральних нафтопроводах» при середньому тарифі 30 грн./тонна недоотриманий дохід становив близько 1 млрд. грн.

До цієї суми слід також віднести відсутність податкових платежів від Одеського НПЗ, що простоює з жовтня 2010 року.

Є всі підстави стверджувати, що якби не «кременчуцький» переворот 2007 року, сьогодні завантаження «Придніпровcьких магістральних нафтопроводів» становило б не 9, а близько
20 млн. тонн на рік! (Це враховуючи колишні 6 млн. тонн переробки на Кременчуцькому НПЗ і близько 5 млн. тонн на Лисичанському.)

З 2007-го по 2011 рік транспортування нафти по ПМН скоротилася в 2,65 разу - з 24,7 до 9,3 млн. тонн. Транзит же знизився до нуля. Причина - рейдерське захоплення «Приватом» у жовтні 2007 року «Укртат-наф-ти» і наступне ембарго на поставки нафти з Російської Федерації як реакція на витіснення російської «Татнефти» з колись спільного підприємства «Укртатнаф-та» (створеного на виробничій базі Кременчуцького нафтопереробного заводу).

У 2009 році «Укртранснафту» не без скандалу очолив Олександр Лазорко, однокурсник нардепа Ігоря Палиці, який є одним із партнерів лідера групи «Приват» Ігоря Коломойського в нафтовому бізнесі. До цього Лазорко кілька років очолював контрольовані «Приватом» нафтопереробні заводи в Дрогобичі та Надвірній.

У жовтні 2009 року «Придніпровські магістральні нафтопроводи» були реверсовані для постачання контрольованого тим-таки «Приватом» Кременчуцького НПЗ, який потребує додаткової сировини. Голова «Укртатнафти» Павло Овчаренко обіцяв, що завод закуповуватиме не менш як 240 тис. тонн «азербайджанської» нафти на місяць (2,88 млн. тонн на рік). «Але ми хочемо, щоб ці обсяги були до 400 тис. тонн (4,8 млн. тонн за рік)», - зазначав він.

Однак проект, що його менеджери «Привату» називали не інакше як історичним, з тріском провалився.

У 2010 році поставки нафти на Кременчуцький НПЗ з Азербайджану становили всього близько 1 млн. тонн, а в 2011-му ще менше - 0,64 млн. тонн. Тоді як тільки «Лукойл» качав на свій завод під Одесою в середньому 2,5 млн. тонн на рік, а ще на Одеський НПЗ йшло близько
5 млн. тонн переважно казахстанського нафтового транзиту.

Детальніше читайте в свіжому випуску «Дзеркала тижня. Україна» в статті Сергія Куюна «Випалена труба». !zn

Читайте також:

Росія погодилася збільшити плату за транзит нафти по Україні на 8,5%

«Північний потік», «Південний потік» та інші подвиги «Газпрому»

Український мільярд - Сиктивкару!

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі