Учені навчилися стирати свіжі спогади

© moscowsabre.ru
Дослідники зі шведського університету Упсали виявили, що нещодавні спогади людини можна безповоротно стерти.

Докторант кафедри психології Томас Агрен, спільно зі своїми керівниками - професором Матсом Фредриксоном і Томасом Фьюрмарком - виявили, що свіжі спогади з людського мозку можна стерти безповоротно.

Коли людина дізнається щось нове, знання відкладаються в її довготривалій пам'яті за допомогою процесу консолідації, заснованого на формуванні білків. Коли ми щось згадуємо, пам'ять дестабілізується, а потім знову запускає процес консолідації. Іншими словами, ми згадуємо не те, що відбулося насправді, а те, що згадали минулого разу, коли думали про цю подію. Втручаючись у процес, який слідує за запам'ятовуванням інформації, ми можемо вплинути на пам'ять.

Під час експерименту добровольцям показували нейтральні зображення - пейзажі, предмети побуту тощо, супроводжуючи показ деяких із них ударами електричного струму. Таким чином певна картинка асоціювалася у пам'яті піддослідних зі страхом. Потім добровольців розділили на дві групи - і в одній з них дослідники порушили процес консолідації, повторно показуючи учасникам ті самі картинки, але не супроводжуючи це ударами струму, протягом часу, мозок фізично фіксує в пам'яті страх.

У підсумку, в однієї частини піддослідних відбулося закріплення асоціації, а у другої половини процес закріплення спогадів був порушений, тому їхня пам'ять залишилася нейтральною і не спричиняла відчуття страху. Крім того, використовуючи магнітно-резонансний сканер, вчені змогли довести, що фізичні сліди цієї пам'яті також зникли з тієї частини мозку, яка зберігає спогади про страх.

«Ці результати можуть означати великий прорив у дослідженнях пам'яті і страху. У кінцевому рахунку вони здатні привести до поліпшення методів лікування мільйонів пацієнтів, які страждають від фобій, посттравматичних стресів і панічних атак», - сказав Томас Агрен. !zn