Вчені встановили, що фізичні вправи роблять людей розумнішими

Група добровольців займалася інтенсивним фізичним тренуванням протягом чотирьох місяців і дослідники виявили, що в підсумку їхні розумові здібності та вміння приймати швидкі рішення значно зросли. В ході занять спортом зростає кровопостачання мозку.

Активні фізичні вправи підвищують інтелект, встановили канадські вчені, провівши експеримент за участю людей, що ведуть переважно сидячий спосіб життя. Результати дослідження були представлені в ході Щорічного конгресу з проблем серцево-судинної системи, говориться у прес-релізі Heart and Stroke Foundation of Canada.

Група добровольців займалися інтенсивним фізичним тренуванням протягом чотирьох місяців і дослідники виявили, що в підсумку їхні розумові здібності та вміння приймати швидкі рішення значно зросли.

"Якщо ви запитаєте людину, що займається спортом, вона відповість, що стала мислити гостріше. І ми знайшли спосіб виміряти цей ефект", - цитуються у прес-релізі слова доктора Мартіна Дружині (Martin Juneau) з Інституту з проблем серця в Монреалі.

В ході занять спортом зростає кровопостачання мозку. Що більше ви займаєтеся, то вище приток крові, пояснюють вчені. В якості добровольців вони набрали групу людей із середнім віком 49 років, із зайвою вагою і малоактивним способом життя. Перед початком експерименту всі учасники пройшли через нейропсихологічні тести, окрім того були враховані їхні фізичні параметри, швидкість мозкового кровотоку, робота серця і встановлений рівень максимальної фізнагрузкі.

- Вчені стверджують, що фізичні вправи допомагають боротися зі старечим недоумством

Двічі на тиждень учасники займалися на велотренажері і виконували інтенсивні анаеробні вправи. Через чотири місяці вага учасників, запаси жиру та індекс маси тіла істотно знизилися, що було очікувано. У той же час їхня витривалість з точки зору фізичних навантажень зросла на 15%.

Найбільш цікавим, за словами автора дослідження, став той факт, що когнітивні здібності учасників також зросли, причому пропорційно змінам у вазі і рівнях витривалості. А саме, чим більше люди займалися і втрачали у вазі, тим розумнішими вони ставали.

Вчені відзначають, що зниження інтелектуальних функцій - невід'ємна частина процесу старіння, однак фізичні вправи можуть не лише врятувати від інсульту або інфаркту, але і допомогти зберегти ясність думки. !zn