Виборча кампанія-2012 б'є рекорди за витратами: на рекламу партій виділено півмільярда

Поділитися
Виборча кампанія цього року може стати найдорожчою в історії України. У нинішній кампанії на національному рівні активно рекламуються тільки вісім партій, їхгій загальний медіабюджет вже перевищив 500 млн гривень. За прогнозами експертів, незабаром ця цифра збільшиться вдвічі.

Виборча кампанія цього року може стати найдорожчою в історії України. На 23 вересня партії, що беруть участь у парламентських виборах, купили 37 тис рекламних телевізійних рейтингів, більше 100 тис зовнішніх площин і 120 млн кв. м рекламної площі у друку. Про це свідчать дані медіаагентства ZenithOptimedia, пише «Коммерсант-Украина».

Раніше найдорожчими вважалися парламентські вибори 2007 року. Тоді, згідно з офіційними даними ЦВК, загальний обсяг виборчих фондів 20 партій і блоків становив 581,4 млн гривень, а, за оцінками експертів, їхні загальні витрати на рекламу перевищили 800 млн гривень.

У нинішній кампанії на національному рівні активно рекламуються тільки вісім партій, їх загальний медіабюджет вже перевищив 500 млн гривень. За прогнозами експертів, незабаром ця цифра збільшиться вдвічі - найбільше реклами закуповується саме в останній місяць перед виборами.

Існують і більш песимістичні оцінки зростання рекламного ринку. ТВ-реклама обходиться політичному рекламодавцю в чотири-п'ять разів дорожче, ніж комерційним.

«Є офіційні ціни, які канали зобов'язані опублікувати у «Голосі України», але ці цифри мають мало спільного з дійсністю. Справжні гроші приходять на телеканал не з виборчих рахунків партій, а безпосередньо готівкою», - пояснює керівник продажів однієї з найбільших телевізійних груп.

Крім того, як і у випадку з комерційною рекламою, для політичних роликів телеканали застосовують систему націнок. «Найдорожче партіям обходиться бронювання всього прайм-тайму каналу. Його зазвичай викуповує ПР або партія Наталії Королевської», - додав співрозмовник.

Телеканали заробляють на виборах ще й побічно. У період виборчої кампанії максимально допустимий обсяг реклами був збільшений з 15% до 20%. Однак за перші три тижні вересня політики використовували тільки 47% цього ресурсу, і канали змогли продати решту комерційним рекламодавцям.

Кількість куплених комерційними рекламодавцями пунктів рейтингу в ефірі шести найбільших телеканалів у цей період зросла на 15,7%.

Зростання витрат на політрекламу сталося насамперед завдяки ПР. Вже зараз з медіабюджетів видно, що відрив ПР від конкурентів величезний - тільки на ТБ партія закупила понад 16,5 тис. пунктів рейтингу. Для порівняння, її найближчий «конкурент» партія «Україна - Вперед!» придбала трохи менше 7 тис. пунктів.

Доходи операторів зовнішньої реклами зростуть значно менше - вони змогли підвищити ціни на 30-40%. Цей носій значно більше залежить від місцевої влади, ніж ТБ. !zn

Читайте також:

Кандидати в народні депутати агітують на весіллях із броньовика (ФОТО)

Українці не вірять у те, що новий парламент щось змінить

І влада, і опозиція запевнили Брюссель у своїй перемозі на виборах і пообіцяли співробітництво

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі