Археологи знайшли у Бразилії найдавніший наскельний малюнок

© tourism.livejournal.com
Археологи виявили в одній із бразильських печер петрогліф віком близько 10 000 років. Схожі малюнки раніше були виявлені в інших частинах Північної та Південної Америки, проте, ця знахідка є найдавнішою.

Всередині однієї з бразильських печер археологи виявили наскельний малюнок - петрогліф віком близько 10 000 років, що робить його найдавнішим витвором мистецтва такого роду на території Південної Америки, йдеться у статті.

Вважається, що предки сучасних індіанців Північної і Південної Америки проникли на територію Нового Світу через перешийок між Чукоткою і Аляскою приблизно 16-15 тисяч років тому. За цей час вони встигли знищити місцеву мегафауну - мастодонтів та інших великих тварин - і розселитися по всій території двох материків. Вони залишили мало слідів у вигляді поховань предметів чи малюнків, через що їхня культура і звичаї залишаються таємницею для археологів.

Група вчених під керівництвом Вальтера Невеса з університету Сан-Паулу (Бразилія) з 2002 по 2009 рік проводила розкопки у печері Лапа ду Санту, в 30 кілометрах на північ від бразильського міста Белу Орізонті.

Ця печера входить у так званий карст Лагуа Санта - систему печер та інших заглиблень у гірській породі, які в цілому займають близько 1,3 тисячі квадратних метрів. На цій території вчені часто знаходили кістки тварин і людей, а також наскельний «живопис» на стінах сховищ.

Під час вилучення ґрунту з дна печери Невес і його колеги виявили безліч слідів вогнищ, останки їжі і невеликі фрагменти зношених знарядь праці, які використовувалися мешканцями Лапа ду Санту. Співвідношення ізотопів вуглецю в органічних слідах перебування людини у печері вказали на те, що перші люди з'явилися тут приблизно 10 000 років тому.

У самому кінці розкопок археологи виявили на одній зі стін невеликий петрогліф - малюнок, висічений прямо на скелі. На невеликому «полотні» розміром 20 на 30 сантиметрів доісторичний живописець зобразив постать людини, методично просвердливши безліч дірок у твердій стіні печери.

У цієї людини було дві руки з трьома пальцями на кожній, великі ноги і голова у формі літери «С». Герой роботи предтечі сучасних індіанців, швидше за все, був чоловіком: на це вказує гіпертрофований фалос в нижній частині роботи. За розрахунками вчених, древній художник завершив роботу над картиною приблизно 9,3-10 тисяч років тому.

Схожі малюнки були раніше виявлені в інших частинах комплексу Лагуа Санта і в інших печерах на території Північної і Південної Америки. Втім, ці петрогліфи дещо молодші, знахідки Невеса і його колеги - їх вік становить 9-2 тисячі років.

Іншими словами, така форма образотворчого мистецтва була досить популярною серед стародавніх людей та їхніх нащадків, оскільки змогла вижити протягом тисячоліть і була поширена по всьому континенту. Дослідники вважають, що поширення подібних форм наскельного малюнка показує, що стародавні індійці обмінювалися не тільки таємницями виробництва знарядь праці, а й культурними і релігійними знаннями. !zn