Астронавти полагодили МКС за допомогою зубної щітки і йоржика (ВІДЕО)

© kosmostar.com
Астронавтам вдалося полагодити енергосистему Міжнародної космічної станції за допомогою зубної щітки і йоржика з кабелю. Під час цього виходу в космос астронавти вирішили й інше завдання - вони замінили несправний блок підсвічування і панорамування CLPA (Camera, Light, Pan/Tilt Assembly) камери на маніпуляторі «Канадарм».

Астронавтам з другої спроби вдалося вирішити проблему із заміною несправного блоку комутації та в повному обсязі відновити енергосистему американського сегменту Міжнародної космічної станції (МКС). Для виконання цього непростого завдання астронавтові NASA Саніте Вільямс і її японському колезі Акіхіко Хошіде довелося 6 годин провести у відкритому космосі, орудуючи саморобними інструментами, зробленими з підручних матеріалів, в тому числі з зубної щітки і йоржика.

Проблеми з несправним блоком комутації енергосистеми МКС MBSU -1 почалися ще в кінці минулого року. У результаті 30 серпня Вільямс і Хошіде вийшли у відкритий космос, аби замінити цей блок. Однак тоді їхня спроба не увінчалася успіхом: коли астронавти намагалися встановити резервний блок на місце несправного, один з двох болтів застряг. І навіть незважаючи на рекордний проведений в космосі час - 8 годин 17 хвилин - усунути проблему так і не вдалося.

Проаналізувавши ситуацію, фахівці NASA прийшли до висновку, що необхідно змастити і очистити болти, а також гнізда для них. У результаті 5 вересня автронавти повторили спробу, озброївшись імпровізованим набором інструментів, в числі яких був «йоржик», зроблений з розпушеного кабелю, і зубна щітка, закріплена на металевому стрижні.

Під час чергового виходу в космос Вільямс і Хошіде зняли з місця резервний блок MBSU, а потім з деякими труднощами змогли витягнути болт. Після цього вони за допомогою саморобних інструментів і струменя стиснутого азоту очистили і змастили гнізда для болтів і обережно поставили MBSU на штатне місце. У кінцевому рахунку всі замки спрацювали - центр управління польотами в Х'юстоні зустрів це оплесками. Через деякий час блок був включений і почав працювати нормально.

Своїм останнім виходом у відкритий космос, який тривав 6 годин 27 хвилин, Саніта Вільямс попутно встановила новий світовий рекорд за сумарною тривалістю перебування у відкритому космосі для жінок. Всього за свою кар'єру астронавт покидала МКС шість разів і пробула у відкритому космосі 44 години 2 хвилини.

Попередній рекорд був встановлений в 2009 році астронавтом NASA Пеггі Уїтсон, яка пропрацювала у відкритому космосі 39 годин і 46 хвилин. Саме Уїлсон і була першою, хто привітав Вільямс з досягненням. «Сані, вітаю з рекордом, це честь передати рекорд комусь настільки талановитому», - сказала вона. !zn