Астрономічна камера буде шукати в космосі темну матерію в режимі онлайн

© darkenergysurvey.org
Астрономи відкриють онлайн-доступ до даних 570-мегапіксельної камери, яка буде шукати в космосі темну матерію. За п'ять років роботи камера встигне підготувати карту восьмої частини неба з рекордно високою роздільною здатністю.

Астрономічна цифрова камера DEC з роздільною здатністю матриці в 570 мегапікселів, яку встановлено ​​в чилійській обсерваторії Серро-Тололо, зробила перші знімки нічного неба і розпочала пошуки темної енергії.

Темна енергія - багато в чому загадкова субстанція космічного простору, однак саме вона, на думку вчених, відповідальна за розширення Всесвіту. Цей вид енергії неможливо виявити безпосередньо за допомогою сучасних астрофізичних приладів, через що вчені намагаються «піймати» її за непрямими ознаками.

Проект Dark Energy Survey проводиться силами американської Національної прискорювальної лабораторії Фермі при сприянні дослідних інститутів та університетів Бразилії, Великобританії, Іспанії, Німеччини та інших країн. Основна мета цього проекту - прояснити природу і сутність темної енергії.

Для цього астрономи та інженери розробили спеціальну цифрову камеру DEC, здатну отримувати високоякісні знімки нічного неба роздільною здатністю в 570 мегапікселів. Вона складається з 62 окремих матриць, дані з яких об'єднує і обробляє комп'ютерний алгоритм.

На відміну від звичайних цифрових камер, сенсор DEC володіє підвищеною чутливістю до інфрачервоного випромінювання. За словами вчених, цей пристрій здатний одночасно фотографувати близько 100 тисяч галактик, світло від яких може подорожувати до Землі понад 8 мільярдів років.

Астрофізики вважають, що ця камера допоможе їм використовувати високоякісні знімки великих скупчень галактик для визначення того, як «грудки» темної енергії впливають на спектр та інші характеристики видимого та інфрачервоного світла. Колаборація планує розпочати перші наукові дослідження у грудні 2012 року, після перевірки і калібрування камери. За розрахунками астрофізиків, за п'ять років роботи камера встигне підготувати карту восьмої частини неба з рекордно високою роздільною здатністю.

Крім того, вчені планують відкрити програму відкритого доступу до камери, що дозволить іншим астрономам використовувати DEC для спостереження за астероїдами, зірками та іншими небесними тілами.

«Ми раді, що зможемо вивести камеру в онлайн-режим і зробити її доступною для астрономічного співтовариства за допомогою програми відкритого доступу до телескопів, яку надає Національна астрономічна оптична обсерваторія (NOAO). Ця програма дозволить астрономам використовувати новий потужний інструмент для вивчення найскладніших питань нашого часу, найцікавішим з яких, на мій погляд, є природа темної енергії», - резюмував Кріс Сміт, директор обсерваторії Серро-Тололо. !zn