Бджіл навчили розрізняти стилі живопису

Дослідження показало, що бджоли піддаються візуальному навчанню і можуть розрізняти зображення, виходячи в цьому вмінні за рамки розпізнавання простих кольорів, форм і шаблонів.

Медоносні бджоли виявилися вимогливими художніми критиками. До такого висновку прийшли австралійські вчені з Квінслендського університету (University of Queensland) та їхні бразильські колеги з університету Сан-Карлоса (Federal University of Sao Carlos).

Дослідження, опубліковане у виданні Journal of Comparative Physiology A, показує, що бджоли піддаються візуальному навчанню і можуть розрізняти зображення, виходячи в цьому вмінні за рамки розпізнавання простих кольорів, форм і шаблонів.

- Загибель бджіл і глобальне потепління загрожують існуванню багатьох рослин

Команда ентомологів поставила перед комахами екстремально складне завдання для оцінки рівня їхньої когнітивності. Під час експерименту вчені вирішили з'ясувати, чи можна навчити бджіл розрізняти художні стилі, а саме імпресіонізм Клода Моне і кубізм Пабло Пікассо.

Усередині спеціального ящика був тунель, в кінці якого бджоли знаходили два отвори, що ведуть в окремі камери, в одній з яких чекала їжа. Над отворами помістили невеликі зображення полотен Моне та Пікассо (фото Judith Reinhard et al. / University of Queensland).

Райнхард вважає, що у медоносних бджіл високорозвинена здатність обробляти складну візуальну інформацію, що дозволяє цим комахам розрізняти особливості пейзажу, види квітів і навіть людські обличчя.

"Незважаючи на невеликий розмір мозку, всього близько одного мільйона нейронів, бджоли можуть обробляти складну візуальну інформацію, порівнянну за багатьма показниками з можливостями хребетних", - говорить доктор Райнхард. Для порівняння: мозок людини за різними джерелами містить у середньому близько 25 мільярдів нейронів.

Доктор Джудіт Райнхард проводить експеримент із бджолами (фото University of Queensland).

"Наше дослідження показало, що здатність розрізняти художні стилі не є вищим когнітивним рівнем, доступним тільки для людини. Ймовірно, багато живих істот, що стоять на ступенях розвитку від комах до людини, володіють прихованим потенціалом для освоєння, аналізу та класифікації візуальних характеристик складних зображень" , - каже доктор Райнхард в прес-релізі на сайті університету Квінсленда. !zn