Curiosity отримав знімки з камери маніпулятора (ФОТО)

© NASA

Інженери NASA отримали першу серію знімків з камери MAHLI, встановленої на маніпуляторі марсоходу Curiosity. Знімки подані на сайті космічного агентства.

За допомогою камери MAHLI (Mars Hand Lens Imager) інженерам вдалося отримати першу фотографію щогли марсоходу. На ній встановлено камери Navcam і Mastcam, але її саму можна сфотографувати тільки за допомогою камери на маніпуляторі. На іншому опублікованому знімку видно нижню частину ровера, яка також недоступна для нерухомих камер. Крім того, опубліковано тестове зображення, призначене для калібрування кольорів.

На одному зі знімків, який поки отримано тільки в мініатюрі, видно поверхню марсіанського грунту. Знімок є зразком тих фотографій, для створення яких призначена камера MAHLI - її основним завданням стане отримання високочітких зображень марсіанських гірських порід. Знімок зроблено з висоти близько півтора метра, однак камера здатна фокусуватися і на відстані до 2 сантиметрів від об'єкту.

- Опубліковано перші кольорові фото Марса (відео)

Тестування MAHLI є частиною програми тестування маніпулятора, забезпеченого, крім камери, буром і пристроями збору грунту. Процес буде продовжуватися близько тижня під час стоянки марсоходу. Інженери перевірять "гнучкість" маніпулятора і точність, з якою він доставляє зразки грунту в порти спектрометрів. Перед нинішньою стоянкою ровер завершив свою найтривалішу на даний момент поїздку по поверхні Марса - близько 100 метрів.

Curiosity прибув на поверхню Червоної планети 6 серпня 2012 року. Він приземлився в кратері Гейла. Самому місцю посадки було присвоєно ім'я Рея Бредбері. Кратер був обраний ученими через скупчення в його центрі порід імовірно осадового характеру, аналіз яких повинен розповісти про геологічне минуле планети.

Марсохід забезпечений багатьма науковими приладами, серед яких кілька спектрометрів, лазерна гармата, мікроскоп і прилад російського виробництва DAN, призначений для аналізу наявності води в глибині грунту. !zn