Динозаври з'явилися набагато раніше, ніж припускали вчені

У Польщі палеонтологи виявили сліди динозавра, вік яких складає близько 250 мільйонів років. Таким чином, як вважають дослідники, перші жахливі ящури на Землі з'явилися на 10-20 мільйонів років раніше, ніж вважалося до останнього часу.Нова істота, сліди якої були знайдені у Польщі, названа проротодактилем (Prorotodactylus). Тварина, за розрахунками вчених, була розміром з кішку і важила 1-2 кілограми. Пересувалася вона на чотирьох ногах і була в своєму середовищі проживання досить рідкісною - її відбитки становлять 2-3% від загального числа слідів, виявлених на даній ділянці. Автори відкриття - Стівен Брюсетт з Американського національного музею природознавства (AMNH), Гжегож Недзвєдзкій з Варшавського університету і Річард Батлер із Баварського палеонтологічного та геологічного зборів - підкреслюють важливість датування. Проротодактиль бігав планетою менш ніж через два мільйони років після масового пермського вимирання (воно сталося 251,4 млн років тому). «У геологічному плані це всього лише мить ока», - говорить зазначив Брюсетт. Таким чином, виникнення і рання диверсифікація динозаврів відбулися як пряма відповідь на звільнений життєвий простір після найбільшого вимирання всіх часів. Раніше вважалося, що динозаври виникли через 20 мільйонів років після даної катастрофи (приблизно 230 млн років тому), коли планета стала більш сприятливою для життя.

За матеріалами Membrana