На Великому адронному колайдері, можливо, отримано новий вид матерії

© forum.pocket-video.com.ua
Новий тип матерії, названий «глазмоєм» або «конденсатом колірного скла», являє собою подібну до рідини хвилю глюонів, які є елментарними частками. Для вчених, що працюють на ВАК, виявлення цього типу матерії стало повною несподіванкою.

Фізики, що працюють на Великому адронному колайдері, вважають, що в результаті експериментів створили новий вид матерії. За їх словами, вони спостерігали дивовижну поведінку частинок, які утворилися в процесі зіткнення протонів і іонів свинцю.

Новий тип матерії, названий «глазмою» або «конденсатом колірного скла», являє собою подібну до рідини хвилю глюонів, які є елментарними частинками, що відносяться до сильних взаємодій, які утримують кварки разом у протонах і нейтронах, повідомляється на сайті Массачусетського технологічного інституту.

Для вчених, що працюють на ВАК, виявлення цього типу матерії стало повною несподіванкою. Однак це може пояснити інколи дивну поведінку частинок, що спостерігалося раніше на цьому прискорювачі, що представляє собою гігантську підземну петлю, розташовану під територіями Франції і Швейцарії.

У ході експерименту із зіткненням протона і іона свинцю в колайдері вчені виявили, що
не всі частинки, що утворилися, розліталися хаотично на всі боки. Частинки групувалися для руху в певному напрямку, хоча вони не повинні були обмінюватися між собою інформацією. Звідси народилася гіпотеза про відкриття нового стану речовини.

Група фізиків цього інституту спостерігала подібне явище ще два роки тому при протонних зіткненнях, а також при зіткненні важких металів, таких як золото і мідь.

Вчені припускають, що глазма - це стан адронного поля, яке передувало кварк-глюонній плазмі, яка існувала в перші мільйонні частки секунди відразу після Великого вибуху. Саме завдяки йому, як вважають, утворився наш Всесвіт. !zn