Виявлено сонячну систему на відстані 2000 світлових років від Землі

© henrikj, flickr.com
Астрономи виявили сонячну систему, навколо світила якої обертається шість екзопланет. Знахідка знаходиться на відстані 2000 світлових років від Землі. Дані були отримані за допомогою телескопа Kepler.

Ці планети за габаритами набагато перевершують Землю. Так, їхній радіус більший від двох до чотирьох разів, а маса - від двох до 13 разів. Щоправда, п'ять з шести планет розміщені на орбітах, розташованих ближче до своєї зірки, ніж орбіта Меркурія в нашій Сонячній системі.

Телескоп Kepler уже допоміг астрономам відкрити більше тисячі потенційних екзопланет - планет, які перебувають за межами Сонячної системи.

Науковці припускають, що ці планети мають атмосферу, але вона складається з легких газів, а температура може перевищувати гранично допустиму для народження й підтримки життя.

Група співробітників, що працює з телескопом Kepler, оприлюднила необроблені дані, в рамках взятого на себе зобов'язання ділитися інформацією з науковою громадськістю, які спричинили до відкриття.

Телескоп Kepler уже надав докази існування трипланетної системи Кеплер-9, а в січні науковці оголосили, що виявили першу насправді скелясту екзопланету Кеплер-10.

Знову відкрита сонячна система навколо зірки Кеплер-11 - це величезна «лабораторія» для вивчення утворення планет. Несподівано велика кількість планет, які обертаються на таких близьких одна до одної орбітах, дає астрофізикам рідкісну можливість для розробки теорій утворення планет.

Теперішнє відкриття відрізняється від планетарної системи HD10180, про яку науковій громадськості було повідомлено в серпні 2010 року. У ній багата система екзопланет, що включає, як мінімум п'ять планет, обертається навколо зірки, що знаходиться на відстані 127 світлових років.

У тому експерименті ознакою присутності планет були коливання гравітаційного поля зірки, викликані проходженням планет; існування шостої й сьомий планет у цій системі ще чекає свого підтвердження.

У свою чергу, телескоп Kepler орієнтований на пряме спостереження і вимірює найменші зміни в яскравості, коли планети проходять перед зіркою-господинею.

Головною метою при пошуку екзоплент науковці називають виявлення схожої на Землю планети, на якій можна було б жити.

Раніше повідомляли, що нещадавно виявлену планету Gliese 581d усе ж таки визнали потенційно заселеною.

За матеріалами Бі-Бі-Сі