Вчені знайшли останки найдавнішого динозавра

Вчені знайшли останки найдавнішого динозавра © Анатолій Степанов, tochka.net
Кілька кісток віком 243 мільйони років, які могли належати одному з перших динозаврів, були розкопані на території сучасної Танзанії у 1930 році і відтоді зберігалися у південноафриканському музеї. Древня тварина отримала назву Nyasasaurus. Кістки вже були відомі спільноті палеонтологів, але авторам цієї роботи вперше вдалося показати їхній тісний зв'язок з першими динозаврами.

Палеонтологи виявили кілька кісток віком 243 мільйони років, які могли належати одному з перших динозаврів. Робота вчених опублікована у журналі Biology Letters, а її короткий зміст можна прочитати на сайті Університету Вашингтона.

Останки тварини, що стала предметом вивчення авторів, були розкопані на території сучасної Танзанії у 1930 році і відтоді зберігалися в південноафриканському музеї. Древня тварина отримала назву Nyasasaurus. Кістки вже були відомі спільноті палеонтологів, але авторам цієї роботи вперше вдалося показати їхній тісний зв'язок з першими динозаврами.

- Вчені визнали, що не зможуть клонувати динозаврів

Останки були представлені плечовою кісткою і декількома хребцями. Учені звернули увагу, що вони несуть елементи будови, властиві справжнім динозаврам, але не їхнім близьким родичам. Наприклад, плечова кістка тварини мала характерний широкий гребінь для кріплення м'язів. Окрім того, у крижовому відділі знаходилося три, а не два хребці - точно як у справжніх ящурів, а не їхніх предків.

Тим не менш, через фрагментарність скелета автори поки не наважуються однозначно стверджувати, що він належав саме першому динозавру, а не його дуже близькому родичу. Раніше у тій же танзанійській формації Манда, де були виявлені досліджені кістки, інша група палеонтологів знайшла останки Asilisaurus. Ця древня рептилія, як показало дослідження, належала до сестринської групи ящурів, а не до динозаврів у прямому сенсі слова. Перші достовірно відомі динозаври, Eoraptor і Eodromaeus, були знайдені на території Аргентини і датувалися дещо пізніше, ніж Nyasasaurus, а саме 230 мільйонами років тому. !zn