Учені оголосили тиранозаврів канібалами

Одні з найстрашніших хижаків в історії нашої планети - тиранозаври - поїдали своїх побратимів. До такого висновку прийшли вчені з декількох університетів США і Канади під керівництвом Ніколаса Лонгріча з Єля.Вони встановили, що тиранозавр, який володів гострим нюхом і сильним укусом, був не проти закусити і представниками свого виду. Доказом цьому служать чотири кістки тварини, знайдені в західній частині Північної Америки. На всіх - великі позначки, які могли бути зроблені тільки зубами іншого хижака такого ж розміру. Всі вивчені останки належать до періоду близько 65 мільйонів років тому. У цю епоху тиранозавр був найбільшим наземним м'ясоїдним і єдиним відомою вченим істотою, достатньо великою, щоб залишити побачені мітки на кістках. Логічне пояснення лише одне - канібалізм. Канібалізм динозаврів можна віднести до розряду «музейних» відкриттів. Нік Лонгріч, вивчаючи музейну колекцію викопних кісток динозаврів зовсім для інших цілей. На одній з кісток тиранозавра він виявив специфічні заглибини. Згодом він з'ясував, що кістка потрапила до колекції помилково і належала бегемотові, але це було вже потім, коли Лонгріч і його колеги вже обстежили кістки інших тиранозаврів в цій та інших музейних колекціях і виявили на них кілька десятків аналогічних укусів. Деякі сліди укусу були дуже великими - найбільший з них був 25 см задовжки і 7 см завширшки. Досі вважалося, що звичка до канібалізму не дуже була поширена серед доісторичних ящурів - на цьому був спійманий тільки рідкісний динозавр Majungatholus. Тепер з'ясовується, що канібалізм для них був не такою вже і рідкістю.

За матеріалами: Membrana, CNews