Вчені заявили про закінчення глобального потепління

© survival-ru.org
У найближчі роки настане температурний спад у масштабах всієї планети, хоча його характер і буде обтяжливим. 2020-й рік змусить мешканців північних широт згадати суворі зими 1978-го і 1979-го років, а до 2040-го року планета почне «замерзати».

Такий прогноз роблять вчені з Фізичного інституту Російської академії наук (ФІАН). Згідно з даними досліджень, проведених співробітниками Долгопрудненської наукової станції цього інституту разом з колегами з Центральної аерологічної обсерваторії Росгідромету і НДІ ядерної фізики МДУ, процес загального похолодання вже почався.

Після піку у 2005-му році зараз середня температура на Землі знизилася на 0,3 градуса і повернулася до рівня 1996-1997-го років. До 2015-му році, переконані вчені, вона впаде ще на півтори десятих градуса, що відповідає клімату початку 80-х років минулого століття.

2020-й рік змусить мешканців північних широт згадати суворі зими 1978-го і 1979-го років, а до 2040-го року планета почне «замерзати». Втім, лише відносно середньої температурної позначки за період з 1880-го по 2006-й рік. Тоді нас може очікувати температурний спад в 0,5 градуса Цельсія у порівнянні з нинішнім показником «глобального градусника».

Як з'ясувалося в ході досліджень, причина таких кліматичних змін не пов'язана з діяльністю людської цивілізації і знаходиться в космосі. Справа в тому, що в атмосферу Землі постійно потрапляють частинки космічного пилу. За різними спостереженнями, кількість пилу варіюється від 400 до 1000 тонн на добу.

Пилові частинки, у свою чергу, є ефективними центрами конденсації водяної пари. Таким чином, чим більше на Землю надходить пилу, тим потужніший хмарний покрив планети, тим дужче він відображає у космос потік сонячної радіації. Отже, і клімат стає холоднішим. Виявилося, що періоди потепління і похолодання збігаються з періодами, коли наша планета «закутується» в особливо щільні хмари міжпланетного «бруду».

«Головний постачальник цього пилу - комети, - розповів учасник роботи, головний науковий співробітник ФІАН, професор Юрій Стожков. - Наближаючись до Сонця на відстань менше двох астрономічних одиниць, вони скидають із себе намерзлі на них «шуби» з пилу і газу і утворюють газові хвости. Потім цей пил надходить в атмосферу Землі, а з часом осідає і на її поверхні».

Таким чином, кількість космічного пилу, що надходить до нас, має залежати від взаємного розташування планет, пояснив учений. «Адже в залежності від їх розташування змінюється траєкторія комет і їх кількість в області простору між Сонцем і орбітою Марса, де знаходяться зодіакальні пилові хмари. Якщо виходити з цих міркувань, у зміні концентрації космічного пилу і, відповідно, клімату Землі, повинні бути періодичності, схожі із тими, що спостережуються в розташуванні планет.

Для перевірки цих припущень дослідники порівняли періодичності у розташуванні планет і тимчасові періодичності зміни глобального клімату Землі. Виявилося, що температурні дані глобальної мережі метеорологічних станцій і прорахований вченими космічний пиловий «трафік» практично збігаються. Розбіжності складають максимум 1-3%. Використовуючи знайдені закономірності, вчені і склали прогноз зміни клімату на найближчі півстоліття.

Виконана робота - далеко не перша, яка заявляє про періодичність зміни клімату і, відповідно, про невірність прогнозів глобального потепління, відзначають фахівці ФІАНа. Одним з підтверджень викладок російських вчених стали результати дослідження крижаних стрижнів, витягнутих з свердловини, пробуреної над озером Восток в Антарктиді.

Найдовший керн довжиною 3623 метри дозволив зробити висновок про зміни температури за останні 420 тисяч років. За цей час на Землі відбулося як мінімум чотири значних коливання температури з розмахом у 8 градусів! Так що майбутнє похолодання можна вважати не таким вже й холодним. У будь-якому разі, століття тому на планеті було на градус холодніше, ніж нині. А це для глобального клімату дуже багато, стверджують метеорологи. !zn