В Атлантичному океані виявлено 10 нових видів тварин

Група вчених із міжнародної дослідницької програми MAR-ECO виявила десять раніше невідомих видів морських мешканців між Ісландією і Азорськими островами. На думку авторів відкриття, ці тварини близькі до еволюційної ланки між хребетними і безхребетними представниками фауни.

«Ми були здивовані тим, наскільки різні тварини знаходяться по різні сторони середньоатлантичного хребта не більше ніж у десяти кілометрах один від одного, - заявив професор Монті Прайд, директор лабораторії вивчення океану Університету Абердіна. - Ландшафт цих місць немов повторює один одного, але у відношенні різноманітності фауни такого сказати не можна».

Використовуючи нову технологію і точну навігацію на глибині між 700 і 3,6 тис. м під водою, вчені уздовж середньоатлантичного хребта, між Ісландією і Азорськими островами виявили три нових види кишководихаючих жолудеподібних черв'яків Enteropneusten. Учасники експедиції спостерігали, як ці незвичайні істоти без очей і мозку щось поїдають на морському дні, залишаючи за собою спиралевидні сліди. Також у районі крутих схилів і скель дослідники виявили і нові види так званих морських огірків, які відпливали від науковців із неймовірною швидкістю.

Загалом шеститижнева експедиція судна James Cook виявилася більш ніж вдалою, оскільки вченим вдалося не тільки виявити нових тварин, але й з'ясувати особливості їхнього життя.

«Нам було цікаво, як харчуються тварини на великій глибині, де їжу взагалі складно знайти», - зауважив Бен Уігам, вчений з Університету Ньюкасла.

Початковою метою програми MAR-ECO є «перепис морського життя». За словами біологів, на сьогоднішній день залишаються невідомими не менше мільйона видів мешканців морських глибин. У той час як «на суші» до каталогу вчених потрапили 1,5 млн. рослин і тварин. Загалом учасникам експедиції належить обстежити всі екосистеми, від узбережжя до глибоководної зони моря. А результати своєї експедиції вони оприлюднять наприкінці цього року.

За матеріалами: The Telegraph, Газета.Ru