Вчені знайшли найдавнішого крилатого динозавра

У Канаді знайшли скелет найдавнішого динозавра з зачатками крил на передніх кінцівках. При вазі у 150 кілограм динозаври Ornithomimus ніяк не могли використовувати ці зачатки крил для польоту, а це дуже добре узгоджується зі статевою гіпотезою походження крил - вони з'явилися як інструмент приваблювання самок.

У Канаді знайшли скелет найдавнішого крилатого динозавра: із зачатками крил на передніх кінцівках, які, як виявилося, спочатку не були призначені для польоту.

Провівши аналіз, фахівці встановили, що крила у ящурів з'явилися набагато раніше, ніж прийнято вважати, пише журнал Science, в якому і була опублікована робота вчених. Всього дослідники розкопали останки двох дорослих і одного молодого динозавра, проте тільки в одного дорослої тварини були виявлені такі зачатки.

Палеонтологи з'ясували, що ці ящури належать до виду Ornithomimus edmontonicus, який входить до групи орнітомімозаврів - динозаврів, зовні схожих на страусів. Раніше вважалося, що ці хижі ящуротазові динозаври не були вкриті пір'ям і не мали крил. Але коли вчені розкрили три блоки грубого пісковика, знайдені в канадській провінції Альберта, вони виявили безліч волосків, що нагадують пір'я.

Відзначимо, збіг розвитку перших крил із статевим дозріванням і той факт, що при вазі у 150 кілограмів Ornithomimus ніяк не могли використовувати ці зачатки для польоту, дуже добре узгоджується зі статевою гіпотезою походження крил.

Відповідно до цієї гіпотези, вони з'явилися як інструмент приваблювання самок, і спочатку були настільки ж функціональні, як, наприклад, хвіст у павича. Пізніше дрібні нащадки крилатих динозаврів навчилися використовувати це придбання спочатку для планування, а потім і для польоту.

Також відзначимо, що нещодавно інша група дослідників виявила оперення у групи динозаврів, які не були родичами вже відомих пернатих ящурів. Ця знахідка дозволила деяким вченим стверджувати, що, можливо, всі стародавні ящури спочатку були пернатими. !zn