Знаменитий британський астрофізик прийшов до висновку, що Бога немає

Відомий у всьому світі астрофізик Стівен Хокінг із Британії, який вважається одним із найрозумніших людей на планеті, прийшов до висновку, що Всесвіт виник за об'єктивними фізичними законами, і його появу не можна пов'язувати з діяльністю вищого розуму.Про це він написав у своїй книзі «Великий задум» («The Great Design»), продаж якої розпочнеться 9 вересня. В її основі - роздуми Хокінга на тему, чи потребував Всесвіт творця. Після тривалих роздумів 68-річний вчений прийшов до однозначної відповіді - «ні». Фізик стверджує, що так званий Великий вибух, у результаті якого, за сучасними уявленнями, виник Всесвіт, не відбувся через якийсь фантастичний збіг, а був викликаний об'єктивними причинами. «Відповідно до закону всесвітнього тяжіння, Всесвіт міг і мав з'явитися з нічого. Спонтанне створення - це саме та причина, завдяки якій замість порожнечі виникає щось. Це причина існування Всесвіту, причина нашого існування», - пише Хокінг у своїй книзі. Учений прийшов до висновку, що для того щоб «розпалити запал і запустити Всесвіт», не обов'язково потрібен Бог. Як зазначають ЗМІ, у новій книзі Хокінг полемізує з теорією Ісаака Ньютона про те, що Всесвіт створив Бог, оскільки він не міг з'явитися з хаосу. Одним із доказів відсутності вищого розуму Хокінг називає відкриття у 1992 році інших екзопланет - небесних тіл, які обертаються біля зірок за межами Сонячної системи. «Випадкове поєднання планетарних умов у нашій системі: присутність єдиного Сонця і вдала комбінація сонячної маси з дистанцією від Сонця до Землі - тепер стало набагато менш примітним. І воно вже не є таким вагомим доказом того, що Земля була створена виключно для задоволення людей», - відзначив учений. З нової книги британського астрофізика випливає, що протягом останніх років він дещо змінив свої переконання. У бестселері 1998 року «Коротка історія часу», що розповідає про походження Всесвіту і розійшовся 10-мільйонним тиражем, Хокінг допускав місце Бога у створенні всього живого. «Якщо ми відкриємо універсальну теорію, це стане абсолютним тріумфом людської думки - тому що в цьому випадку ми дізнаємося, що таке розум Бога», - писав тоді вчений. Як відзначають ЗМІ, погляди Хокінга, який вважав себе агностиком, досить популярні у науковому світі, де чимало атеїстів. Остання робота британського астрофізика вже зазнала критики деяких експертів. Так, професор Джордж Елліс, який очолює Міжнародне товариство науки і релігії, вважає, що заяви вченого здатні заподіяти шкоду. «На мій погляд, найбільша вада [цих заяв] - у тому, що суспільство ставлять перед вибором - наука чи релігія. Багато хто скаже: "ну що ж, тоді я вибираю релігію". У результаті програє саме наука», - сказав він. Стівен Хокінг, який страждає хворобою рухового нейрона і прикутий до інвалідного візка, став відомим на весь світ завдяки книзі «Коротка історія часу». Вчений говорить за допомогою апарату, який синтезує людську мову. У Хокінга, який був кілька разів одружений, троє дітей і онук. У 2007 році фізик, який усе життя мріяв відчути стан невагомості, здійснив політ над Атлантикою на спеціально сконструйованому літаку. У тому ж році він був включений газетою USA Today до списку 25-ти найвпливовіших людей планети.

За матеріалами Бі-бі-сі