Літак Качинського не мав права на виліт

Поділитися
© Леоніда Левіта
Верховна контрольна палата Польщі оприлюднила доповідь про катастрофу під Смоленськом, згідно з якою, аеропорт «Смоленськ-Північний» не входив до польського реєстр діючих аеродромів, і літак Качинського не мав права взагалі злітати. Експерти також відзначили, що якби польські відомства взаємодіяли між собою, трагедії могло б і не бути.

Літак президента Польщі, що розбився під Смоленськом 10 квітня 2010 року, не мав права на виліт, оскільки аеропорт «Смоленськ-Північний» не входив до польського реєстр діючих аеродромів, говориться в 70-сторінковій доповіді Верховної контрольної палати (ВКП) Польщі, представленій у п'ятницю, 9 березня, в сеймі.

На думку авторів доповіді, якщо б всі процедури були дотримані, президента у фатальний день доставили б до Смоленська з найближчого великого аеропорту вертольотом після необхідної перевірки стану «Смоленська-Північного».

Головний висновок експертів полягає в тому, що держоргани, відповідальні за польоти керівництва країни, не координували свої дії - у взаємодії відомств панувала плутанина. Всі перевірені органи за підсумками аналізу отримали незадовільну оцінку ВКП.

Вони зазначили, що МЗС Польщі не контролював отримання дипломатичних дозволів на перельоти над територією зарубіжних держав польських урядових літаків, не стежив за організацією попередніх таких польотів координаційних зустрічей та перевірок, говориться в доповіді.

Прокурор, який розслідував обставини Смоленської катастрофи, вистрілив собі в голову

За їхніми словами, керівники Міноборони і ВПС не стежили за дисципліною, підготовкою льотчиків і станом техніки в нині розпущеному 36-му відділі, який відповідав за перевезення вищих осіб Польщі. Як з'ясувала перевірка, програма підготовки пілотів полку була складена ще на початку 1970-х років і застаріла, а нова програма підготовки пілотів для літаків Ту-154 і Як-40 була прийнята лише в 2011 році, коли їх зібралися вже списувати.

Керівники Бюро охорони уряду (БОУ) не аналізували загрози для керівництва країни під час закордонних поїздок, не складали плани забезпечення їх безпеки, була відсутня система контролю підготовки візитів, вважають експерти контрольної палати.

Автори доповіді вважають, що плутанина, яка панувала в БОУ при організації польотів вищих осіб держав пов'язана з відсутністю належного контролю з боку керівництва міністерства внутрішніх справ.

Нагадаємо, Ту-154 Леха Качинського розбився під Смоленськом 10 квітня. Глава держави, його дружина Марія прямували до Катині для участі в траурних заходах на місці масового поховання польських офіцерів. Усього в катастрофі загинуло 96 людей.

22 лютого в ефірі телеканалу TVN24 глава МЗС Польщі Радослав Сікорський заявив, що екіпаж літака Ту-154 явно допустив помилку. !zn

Читайте також:

Прокурора в справі про загибель Качинського звинуватили в розголошенні секретної інформації


США готові допомогти Росії і Польщі знайти винних у трагедії під Смоленськом


У Росії зникли записи з радарів Смоленського аеродрому

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі