Американка стала наймолодшою першовідкривачкою наднової зірки

© mia.ulmic.ru
Кетрін Грей з Канади у віці десяти років стала наймолодшим в історії астрономом, який відкрив наднову - зірку, що вибухає, й світло якої на короткий час може затьмарити цілу галактику.

Дівчинка вивчала фотографії, що її батькові Полу надіслали з однієї аматорської обсерваторії, й в неділю виявила на них наднову 17-ї зоряної величини.

«Я така рада, просто щаслива», - сказала юна першовідкривачка в інтерв'ю канадській пресі.

Її батько Пол Грей, астроном-любитель, працював разом з донькою, допомагаючи викреслювати астероїди й уже відкриті наднові зі списку зоряних претендентів.

«Кетрін показала на екран і сказала: ця? Я відповів: ага, дуже схоже», - сказав він журналістам.

Відкриття вже підтвердив інший астроном, і його офіційно зареєстровано - про це повідомляє Королівське астрономічне товариство Канади.

«Дивовижно, що людина в такому віці має пристрасть до астрономії, - каже представниця Товариства Дебора Томпсон. - Неймовірне відкриття! Ми всі дуже раді».

Відкриття Кетрін Грей отримало ім'я Supernova 2010lt. Знаходиться вона в галактиці UGC 3378, віддаленій від Землі на 240 мільйонів світлових років, у сузір'ї Жирафа.

Наднові зірки - явище рідкісне. Це велетенський вибух, яким іноді завершують свій життєвий шлях зірки, в кілька разів масивніші за наше Сонце. У нашій Галактиці останнього разу цей феномен було зафіксовано кілька сотень років тому.

Наднові викликають величезний інтерес в астрономів, оскільки під час вибуху в космос потрапляють хімічні елементи, з яких, зокрема, утворилися Земля та інші планети. А віддалені наднові науковці використовують для визначення розмірів і віку Всесвіту.

За матеріалами Би-Би-Си