З початку липня роздрібна вартість автогазу підскочила на 10%, а оптова ціна на імпортне паливо - на 30% (більш, ніж 10 тис. грн. за тонну).
Подібна ситуація склалася з двох причин.
По-перше, Державна митна служба практично заблокувала постачання імпортного палива до України. На підставі внутрішнього наказу «Про посилення контролю над відповідністю класифікації зрідженого газу» митники почали системно проводити відбір проб з імпортних партій пального. Це призвело до того, що процес оформлення партій почав затягуватися на декілька тижнів.
Український же газ продовжує продаватися «Укрнафтою» і «Укргазвидобуванням» (60% виробництва зрідженого газу) за вкрай низькою ціною - 2.13 тис. грн. -кільком обраним компаніям.
На спецаукціонах 8 компаній скуповують 80% ресурсу, перепродуючи його згодом учасникам ринку або ж експортуючи за кордон. У результаті місячний заробіток цих компаній складає близько 240 мільйонів гривень.
«Про це добре знають у Міністерстві енергетики та вугільної промисловості, представники якого володіють більшістю голосів в аукціонному комітеті, які мають право допуску компаній-покупців пропан-бутану до спецаукціону. Але судячи з того, що коло учасників цих торгів залишається стабільним вже багато місяців поспіль, монополізація «харків'янами» ринку ... влаштовує відомство Юрія Бойка», - пише видання.