Астрономи знайшли екзопланету з кліматом як на Землі

У потрійний зоряній системі Gliese 667 знайдена гігантська землеподібна планета, де кліматичні умови схожі на земні.

Астрономи підтвердили існування у потрійний зоряній системі Gliese 667 у 22 світлових роках від Землі гігантської землеподібної планети, де кліматичні умови більш за все схожі на земні, йдеться у статті, яку опублікували в Astrophysical Journal Letters.

"Цю планету можна вважати найкращим кандидатом з точки зору існування рідкої води або навіть життя в тому вигляді, який існує на Землі", - заявив один з авторів статті Гильєм Англад-Ескуде (Guillem Anglada-Escude) з Інституту науки Карнегі у Вашингтоні.

Система Gliese 667, розташована в сузір'ї Скорпіона, складається з трьох невеликих зірок - двох відносно великих помаранчевих і невеликого червоного карлика. Маса помаранчевих карликів складає приблизно 65-75% мас Сонця, а їхня світність менше сонячної в 10-20 разів. Червоний карлик має масу у третину ваги нашого світила, а його світність досягає лише 0,1% від сонячної.

Нагадаємо, у 2009 році науковці виявили першу суперземлю цієї системи - Gliese 667Cb, яка обертається навколо червоного карлика на відстані 0,05 астрономічної одиниці (середніх радіусів орбіти Землі), що приблизно у вісім разів менше дистанції між Сонцем і Меркурієм. Вона робить один виток навколо світила за вісім неповних днів, а її вага наближається до шести мас Землі. За сучасними оцінками, температура поверхні на цій планеті занадто висока для зародження та існування життя.

У листопаді 2011 року група вчених оголосила про існування ще однієї суперземлі, проте повторна перевірка даних та їх аналіз вимагали додаткового часу.

Тепер Батлер і його колеги підтвердили існування
нової планети і привласнили їй індекс Gliese 667Cc, проаналізувавши додаткову порцію знімків, отриманих телескопом VLT в Європейській південній обсерваторії (Чилі) і спектрографами у складі гавайської обсерваторії імені Кека і чилійської обсерваторії Лас Кампанас.

Нова суперземля виявилася трохи меншою за свою "сестру" - її вага становить лише 4,5 маси Землі. Крім того, вона віддалена на трохи більшу відстань від світила - 0,28 астрономічної одиниці. Один виток по своїй орбіті вона здійснює за 28 днів - для порівняння, Меркурій обертається навколо Сонця за 88 днів.

За словами науковців, на цій планеті склалися досить комфортні умови для зародження життя. Зокрема, вона отримує приблизно 90% від сукупної потужності випромінювання, яке досягає Землі від Сонця. Червоні карлики випромінюють більшу частину енергії в інфрачервоній (тепловій) частині спектра, завдяки чому на Gliese 667Cc панують практично земні температури.

Як припускають вчені, дана система може мати в собі як мінімум ще дві планети - ще одну суперземлю з орбітальним періодом у 75 днів і газового гіганта на певному віддаленні від перших трьох планет. Подальші спостереження допоможуть підтвердити або спростувати це припущення. !zn