Математики навчилися прогнозувати майбутні теракти

© prochurch.info
Математики навчилися передбачати майбутні терористичні акти, орієнтуючись на часовий проміжок між попередніми терактами, скоєними членами того ж угруповання. Свої висновки дослідники представили в статті в журналі Science, а коротко про них пише портал ScienceNOW.

Вчені проаналізували знаходяться у відкритому доступі дані про теракти в Афганістані за десять років, а також дані з Іраку з 2003 по 2009 роки. Фахівці з'ясували, що після того, як будуть здійснені перші два теракти, які зазвичай розділяє значний проміжок часу, перерви між наступними терористичними атаками стають все коротшими і коротшими.

Фахівці змогли вивести рівняння, в якому терміни майбутніх терактів дуже чітко залежать від часу між першим і другим терактами. Наприклад, якщо перші дві атаки терористів розділяло 100 днів, то третій теракт, імовірно, відбудеться через 66 днів, а четвертий - ще через 52 дні. Автори перевірили своє рівняння, використовуючи дані про теракти з інших неспокійних регіонів світу, і показали, що для них воно також діє.

Як пояснюють автори, подібна закономірність присутня і в інших процесах - наприклад, для суднобудування, виробництва, розробки нового ПЗ. Вона пояснюється тим, що з плином часу виробник напрацьовує необхідні навички і набуває необхідні йому технології, тому кожна наступна дія дається легше попередньої.

Крім того, виявлений вченими закон нагадує еволюційну гіпотезу Чорної Королеви, яка була названа на честь героїні книги Льюїса Керолла "Аліса в Задзеркаллі". Королева вчила Алісу бігти щодуху для того, щоб залишитися на тому ж місці. У біології ефект Чорної Королеви проявляється в тому, що через конкуренцію види змушені постійно змінюватися тільки для того, щоб залишитися в тій же екологічній ніші.

Нещодавно інший колектив авторів, використовуючи методи наукового аналізу, які звичайно застосовуються для визначення місцезнаходження особин вимираючих видів тварин, що залишилися в живих, майже точно передбачив, де може ховатися "терорист номер один" Усама бін Ладен, убитий другого травня 2011 року.