Нафтогаз готує позов до Газпрому на 12 млрд дол. - Економіка - dt.ua

"Нафтогаз України" подав у Стокгольмський арбітраж черговий позов до "Газпрому" на 12 млрд дол

4 листопада, 09:00 Роздрукувати

НАК спробує конкретизувати вимоги про відшкодування 12 млрд дол. за неправомірно низьку оплату "Газпромом" транзиту протягом багатьох років і "загроблену" ГТС, яка досі залишається найпотужнішою в Європі.

Суперечки між "Нафтогазом" і "Газпромом" далекі від завершення © golos.ua

НАК "Нафтогаз України" 2 листопада подав до Стокгольмського арбітражу черговий позов до "Газпрому". Передбачувана сума позову — 12 млрд дол., два з яких є недоотриманою платою за транзит, 10 млрд дол. — компенсацією на випадок відмови "Газпрому" від використання української ГТС.  Про це у своїй статті для DT.UA пише Алла Єрьоменко.

За її словами, в ЄС обмежили присутність росіян і в "Північному потоці-2", і в газопроводі OPAL, — "Газпром" може резервувати не більш як 50% пропускної здатності цих газомагістралей, залишаючи місце й можливість скористатися частиною решти потужностей іншим постачальникам.

Згідно з даними джерел DT.UA, обізнаних із перебігом переговорів і позиціями сторін, росіяни сподіваються, що під час зустрічі в "нормандському форматі" їм вдасться виторгувати взаємозалік виграних НАКом у них у Стокгольмі вже майже 3 млрд дол. на порівнянну суму "боргу Януковича". За інформацією джерел, черговий позов до Стокгольмського арбітражу "Нафтогаз" має намір подати 5 листопада і в такий спосіб спробує конкретизувати вимоги щодо відшкодування 12 млрд дол. за неправомірно низьку оплату "Газпромом" транзиту впродовж багатьох років і "угроблену" ГТС, яка досі залишається найпотужнішою в Європі.

Читайте також: "Транзитні" переговори "Газпрому" та "Нафтогазу" за посередництва Єврокомісії знову не дали результатів

Як повідомляло DT.UA, Кабмін напередодні третього раунду тристоронньої "транзитної" зустрічі, 18 вересня, оновив план анбандлінгу "Нафтогазу". Новим оператором буде ТОВ "Оператор газотранспортної системи України" (ОГТСУ, 100-відсоткова "дочка" АТ "Укртрансгаз"), яке з 1 липня 2019 р. виконує функції з технічної експлуатації ГТС і має відповідний персонал.

ОГТСУ буде передано у власність АТ "Магістральні газопроводи України" (МГУ), 100% акцій якого Кабмін передав в управління Мінфіну. Водночас держава передасть новому оператору в управління ГТС терміном на 15 років.

Новий оператор зможе повноцінно запрацювати з 1 січня 2020-го. Нова модель анбандлінгу НАКу відповідає вимогам Третього енергопакета, що відкриває шлях для підписання нового "транзитного" договору відповідно до європейських правил. Чинний 10-річний транзитний контракт між "Нафтогазом" і "Газпромом" завершується 1 січня 2020-го.

ГТС України має загальну протяжність газопроводів близько 38 тис. км, в неї входять 73 компресорні станції та понад 1,4 тис. газорозподільних станцій.

"За бортом законопроєкту залишилися ПСГ, за які так ратувала депутатка Скороход. Сьогодні в них зберігається більш як 21 млрд кубометрів газу, що, на думку "Укртрансгазу" й НАК, дає змогу говорити про готовність України навіть до "нульового" варіанта транзиту. Залишається сподіватися, що нам усім не доведеться лити сльози за "підземками", які технологічно становлять єдину ГТС України", — підкреслює оглядач.

Детальніше про переговори між "Газпромом" і "Нафтогазом" читайте у статті Алли Єрьоменко "ГТС сльозами не зарадиш" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

За матеріалами: DT.UA /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №48, 14 грудня-20 грудня Архів номерів | Зміст номеру < >