Нова стратегія розвитку освіти від Табачника – це блеф і дискредитація ідеї модернізації

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
© Андрій Товстиженко, DT.UA
«Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012—2021 роки», яку будуть обговорювати освітяни 28 жовтня на III Всеукраїнському з’їзді працівників освіти, скидається на блеф-стратегію і схвалення такого документу означає дискредитацію самої ідеї модернізації національної системи освіти. Про це у свої статті у свіжому числі «Дзеркала тижня. Україна» заявив директор Центру освітнього моніторингу Павло Полянський.

За словами П.Полянського, є щонайменше, три ключові запитання, на які мав би дати відповідь проект Національної стратегії розвитку освіти. По-перше, ким ми є і де ми перебуваємо, порівняно зі світовими лідерами в освіті? По-друге, куди ми рухаємося і якими прагнемо стати; до якої ідеальної моделі освіти поведуть учнів, студентів, педагогів, батьків, країну освітянські очільники? І, нарешті, по-третє, коли, як і за рахунок чого ми досягнемо поставлених цілей?

«На запитання, ким ми є і де ми перебуваємо, порівняно зі світовими лідерами в освіті, розробники документу так відповіді й не дали. Натомість констатували у вступній частині необхідність «кардинальних змін», у розділі «Аналіз сучасного стану національної системи освіти» на двох сторінках перелічили підзаконні акти в галузі освіти, прийняті «в останні роки» (точніше було б - «за останні півтора року»), стан забезпечення навчальних закладів комп’ютерами тощо. Як підсумок, дійшли висновку, що раніше визначені стратегічні завдання в освіті «не набули повної реалізації», а тому «нинішній рівень освіти в Україні не дозволяє їй у повній мірі виконувати функцію ключового ресурсу соціально-економічного розвитку країни»», - зазначив у статті П.Полянський.

«На запитання, куди ми рухаємося і якими прагнемо стати, проект дає таку ж «вичерпну» відповідь. Мовляв, метою є «підвищення рівня і доступності якісної освіти», а також звичне з часів «Морального кодексу будівника комунізму» «забезпечення всебічного гармонійного розвитку людини». Очевидно, що перша дефініція означає не так мету, як засіб для її досягнення, а друга - є пересічним кліше. Концептуальна вада проекту - його зорієнтованість на вузьке коло питань, що не охоплюють системно весь освітній сегмент; стратегія в ньому часто ототожнюється з тактикою управлінської діяльності», - повідомив П.Полянський.

На думку П.Полянського подібні «блеф-стратегії» зводяться до введення в оману стосовно справжнього стану справ та справжніх намірів розробника стратегії.

«Їх мета - примусити опонента чи конкурента змарнувати час і ресурси. Потрібна широка, і не в режимі «бліц», дискусія в суспільстві з питань стратегії модернізації національної освіти, кінцевим продуктом якої стане консолідований і сприйнятий більшістю громади документ», - заявив він.

Детальніше читайте про це у матеріалі П.Полянського «Блеф-стратегія для української освіти» у свіжому числі «Дзеркала тижня. Україна».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі