Вчені виявили метанове озеро біля екватора Титану - найбільшого супутника Сатурна

Існування озера у настільки сухому районі може пояснюватися наявністю підземних "каналів" рідкого метану, що підживлюють його.

Вивчивши знімки, що надійшли з борту автоматичної міжпланетної станції НАСА "Кассіні", вчені виявили біля екватора найбільшого супутника Сатурна - Титана - метанове озеро. Раніше вважалося, що озера зосереджені виключно у приполярних областях цього небесного тіла.

На Титані є озера і хмари, проте, на відміну від Землі, вони складаються не з води, а з метану. За словами дослідників, площа виявленого озера становить близько 2,4 тис кв км, глибина - близько 1 м.

"Це відкриття було абсолютно несподіваним. Існування озер в сухих тропіках, на відміну від приполярних районів, пояснити важко. Будь-яка рідина, що потрапляє на поверхню Титана в тропічних районах, швидко випаровується і в кінцевому підсумку переноситься до полюсів, де утворюються великі озера", - зазначає керівник дослідження, вчений з Університету штату Арізона Кейтлін Гріффіт.

За її словами, існування озера в настільки сухому районі може пояснюватися наявністю підземних "каналів" рідкого метану, що підживлюють його. Раніше за допомогою "Кассіні" були виявлені сотні озер і три моря в полярних регіонах супутника.

Титан є одним з небагатьох тіл у Сонячній системі, що володіє щільною атмосферою. Однак, на відміну від Землі, вона складається переважно з метану та азоту. Вчені приділяють велику увагу дослідженню цього супутника, вважаючи, що наявність метану може служити ознакою існування там життя.

Зонд "Кассіні" був виведений у космос в 1997 році і досяг Сатурна в 2004 році. Спочатку передбачалося, що станція завершить місію в 2008 році. Проте терміни експедиції продовжувалися двічі - спочатку на 27 місяців, потім до 2017 року. !zn