Вчені виявили планети, що побували всередині зірки

Вчені виявили залишки планет, які пережили занурення у власну зірку. Стаття вчених з'явилася в журналі Nature.

У рамках роботи вчені використовували дані, зібрані телескопом "Кеплер". У результаті їм вдалося встановити, що KOI 55.01 і KOI 55.02 (Kepler Object of Interest - об'єкт, яким зацікавився "Кеплер") представляють собою планети. Їх радіуси - 0,76 і 0,87 земних відповідно, а періоди обертання навколо зірки - 5,76 і 8,23 години.

За словами дослідження центральне світило в системі, що має позначення KIC 05807616, являє собою гарячий субкарлик - залишки червоного гіганта, що втратив зовнішні шари. На думку вчених, під час розширення червоний гігант поглинув кілька планет, які, продовжуючи рух по орбітах, допомогли зірці розгубити зовнішні шари.

Спочатку планети були величезними газовими гігантами, однак усередині зірки від них залишилися тільки центральні ядра. Вчені підкреслюють, що це перший зареєстрований випадок, коли планети вплинули на еволюцію зірки.

Днем раніше в Nature з'явилася стаття, автори якої оголосили про відкриття першої мініземлі - екзопланети з радіусом менше земного. Планета, разом ще з однією, була виявлена ​​в системі Kepler-20. Радіус однієї з них, що отримала позначення Kepler-20E, становив 0,87 земних, а радіус іншої Kepler-20f - 1,03 земних.