Астрофізики помітили в космосі першу молекулу Всесвіту

Астрофізики помітили в космосі першу молекулу Всесвіту Гідрид гелію помічений в невеликій планетарній туманності © NASA
Дослідники зафіксували в космічному просторі гідрид гелію.

Астрономи за допомогою обсерваторії SOFIA виявили в Чумацькому Шляху гідрид гелію (HeH⁺) - перше молекулярне з'єднання, яке з'явилося після Великого вибуху.

Як наголошується на сайті NASA, на думку дослідників, молекула з'явилася через 100 тисяч років після Великого вибуху шляхом з'єднання водню і гелію. Подібні молекули, як передбачалося, повинні на даний момент присутній в деяких частинах Всесвіту, але виявити їх вдалося тільки зараз.

Зараз Всесвіт заповнений складними об'єктами, такими як планети і зірки. Але 13 мільярдів років тому, відразу після Великого вибуху, Всесвіт був гарячим і в ньому існувало всього кілька типів атомів, в основному водень і гелій. Після того, як атоми утворили перші молекули, Всесвіт нарешті почав остигати і приймати форму. На думку вчених, гідрид гелію був найпершою, первинною, молекулою.

Гідрид гелію легко вступав у реакцію з будь-якими нейтральними молекулами або атомами - через це через відносно короткий час цієї речовини практично не залишилося. Результатом його взаємодії з атомами водню став молекулярний водень - основа для подальшого розвитку Всесвіту.

SOFIA виявила гідрид гелію в невеликій планетарній туманності NGC 7027, яка залишилася після вибуху схожої на Сонце зірки. Туманність розташовується на відстані трьох тисяч світлових років від Землі в сузір'ї Лебедя. Відкриття молекули підтверджує гіпотезу про те, що гідрид гелію все ще існує в космосі і розкриває перед вченими розуміння хімічних процесів, які відбувалися на ранніх етапах формування Всесвіту.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили загадкові спалахи, які можуть бути доказом існування паралельного Всесвіту. Світіння було виявлено під час аналізу карти реліктового випромінювання, яке також називають "Луною Великого вибуху".