Астрономи виявили наймасившнішу чорну діру - Технології - dt.ua

Астрономи виявили наймасившнішу чорну діру

5 грудня, 2019, 13:42 Роздрукувати

Маса чорної діри в центрі галактики Holm 15A сягає 40 мільярдів сонячних.

Чорна діра-рекордсмен розташовується в скупченні Abell 85 © Phys.org

Німецькі астрономи заявили про те, що маса чорної діри в центрі галактики Holm 15A, яка входить до складу кластера Abell 85, сягає 40 мільярдів сонячних. Як повідомляє Phys.org, астрономи зацікавилися галактикою через те, що її центр підозріло тьмяний для її маси.

Abell 85 складається з 500 галактик, які знаходяться на відстані 700 мільйонів світлових років від Землі. Ця відстань у два рази більша, ніж попередній рекорд для прямих вимірювань маси чорної діри.

"На даний момент проведено досить мало прямих вимірювань мас чорних дір і не одне з них не стосується об'єкта, який розташовується так далеко", - відзначили дослідники.

Центральна область Holm 15A розмірами нагадує Велику Магелланову хмару. Виявилося, що маса чорної діри в центрі цієї області сягає 40 мільярдів сонячних, що робить її найбільш масивним подібним об'єктом в локальному Всесвіті. Більше того, маса, яка була визначена в ході прямих вимірювань, виявилася в кілька разів більшою, ніж передбачалося за непрямими підрахунками.

Центр галактики відрізняється зниженою яскравістю, він набагато тьмяніший, ніж у інших еліптичних галактик. На думку дослідників, більша частина зірок була "вибита" з цього регіону в ході злиття галактики з іншими об'єктами.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.