Астрономи виявили загадковий об'єкт, який може пояснити природу чорних дір

Відео
Астрономи виявили загадковий об'єкт, який може пояснити природу чорних дір Загадковий об'єкт зливається з чорною дірою © Naked Science
Маса об'єкта більша, ніж у нейтронної зірки, але менша, ніж у чорної діри.

Астрономам вдалося виявити загадковий об'єкт, який може змінити існуючі уявлення про астрофізику, повідомляє The Independent. Об'єкт належить до "прогалини маси", класу об'єктів, які раніше вченим не вдавалося знайти у Всесвіті.

Наголошується, що до цього моменту вчені не знали, чи залишається після загибелі зірки, що-небудь, схоже на цей "пробіл маси". І чому так важко знайти об'єкт, який би йому відповідав.

"Ми не знаємо, чи є об'єкт найважчою нейтронної зіркою або найлегшою чорною дірою. Але, в будь-якому випадку, він встановив рекорд", - заявила професор Північно-Західного університету Вікі Калогера.

Об'єкт вдалося знайти після того, як детектори Virgo і Ligo зафіксували "дуже незвичайні" гравітаційні хвилі. Вони були викликані злиттям чорної діри з невідомим об'єктом. Маса чорної діри становила 23 маси Сонця.

Коли масивні зірки вмирають, вони стискаються під дією власної гравітації і перетворюються на чорні діри. Зірки меншої маси вибухають надновими і залишають після себе залишки у вигляді нейтронної зірки.

Проблема "пробілу маси" виникає із-за того, що гранична маса нейтронної зірки становить 2,5 маси Сонця, а найлегша чорна діра важить приблизно в п'ять разів більше, ніж Сонце. Довгий час вчені не могли зрозуміти, чому не вдавалося знайти нічого, що було б у цьому проміжку.

Тепер же їм вдалося знайти об'єкт, який є найважчою нейтронною зіркою, або найлегошою чорною дірою. Його маса становить 2,6 маси Сонця. Виявлення об'єкта піднімає питання про те, яким чином вмирають зірки і як вони об'єднуються в бінарну систему.

"Це злиття найдивніше з усіх, які вдавалося спостерігати досі за допомогою гравітаційних хвиль. Воно розширює наші уявлення про природу легкого компаньйона і про те, як він розвивається до максимальної межі. Деякий час астрофізики будуть зайняті цими питаннями", - заявила доктор Патрісія Шмідт з Інституту астрономії гравітаційних хвиль.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.

Читайте також: У Києві обмежать доступ до кладовищ та посилять контроль над дотриманням карантину біля церков

Раніше група астрономів з Європейської південної обсерваторії та інших інститутів виявила чорну діру, яка розташовується на відстані всього тисячі світлових років від Землі. Ця чорна діра знаходиться ближче до Сонячної системі, ніж всі інші подібні об'єкти, відомі на даний момент, і входить в потрійну систему, видиму неозброєним оком.