Астрономи виявили зірку-"вампіра"

Астрономи виявили зірку-"вампіра" Білий карлик витягає речовину свого компаньйона © NASA
Періодично яскравість зірки підвищується в 1600 разів.

Астрономи за допомогою телескопа "Кеплер" помітили зірку, яка періодично "краде" речовину у своєї сусідки, що входить з нею в подвійну систему. Як повідомляє NASA, періодично яскравість білого карлика підвищується в 1600 разів, а потім знову падає.

Система складається з білого карлика і коричневого карлика. Останній здійснює оберт навколо свого компаньйона кожні 83 хвилини, перебуваючи на відстані близько 400 тисяч кілометрів, що приблизно дорівнює відстані від Місяця до Землі. Зірки знаходяться настільки близько, що білий карлик витягає речовину свого сусіда, нагадуючи своїми діями вампіра.

Цей матеріал формує аккреційний диск навколо білого карлика. На думку дослідників, саме цей диск і викликає спалахи яскравості системи в моменти, коли кількість речовини в ньому досягає пікових значень.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.

Раніше астрономи за допомогою Дуже великого телескопа виявили біля білого карлика – залишків сонцеподібної зірки – гігантську планету. Планета знаходиться так близько до зірки, що втрачає свою атмосферу, яка утворює навколо зірки газовий диск.