Палеонтологи виявили останки змії з задніми лапами

Палеонтологи виявили останки змії з задніми лапами Змія жила на Землі 95 мільйонів років тому © Популярная механика
Змія жила на Землі приблизно 95 мільйонів років тому.

Палеонтологи виявили в Аргентині скам'янілі останки древньої змії, яка відрізнялася від своїх сучасних родичів наявністю задніх лап. Як повідомляє "Популярная механика", вік останків оцінюється в 95 мільйонів років.

Зазначається, що дослідники виявили череп змії Najash rionegrina. Дослідникам і раніше вдавалося знаходити останки змій з "ногами", але вони, як правило, мешкали у воді, тому їхні останки були здавлені донними відкладеннями практично до плоского стану.

Разом з тим, Najash rionegrina жила на суші, тому її кінцівки зберегли об'єм. За час, що минув з моменту смерті змії, її череп був зруйнований, тому вчені не можуть точно сказати, як виглядала голова цієї рептилії.

Популярная механика

Сучасна теорія походження видів свідчить, що звичні нам змії, позбавлені кінцівок, з'явилися в результаті довгої еволюції. Вчені вважають, що саме череп став одним із ключових факторів подібної метаморфози, адже саме завдяки рухливим кісткам голови і розташуванню щелеп змії навчилися заковтувати навіть велику здобич.

Викопна змія мала величезну пащу з довгими зубами. Збереглися кістки черепа представляли собою гібрид черепа ящірки і змії і поєднували риси обох видів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.

Раніше вчені з Нанкинського інституту геології і палеонтології виявили в зразках бурштина, знайдених на півночі М'янми, дивну істоту, що нагадує павука з довгим хвостом.