Палеонтологи виявили в бурштині загадкову кінцівку невідомої істоти

Палеонтологи виявили в бурштині загадкову кінцівку невідомої істоти Швидше за все, кінцівка належала невеликий птиці © Популярная механика
Імовірно, лапа належала невеликому птаху.

Палеонтологи виявили в шматочку бурштину з Бірми ногу стародавньої істоти з дуже довгим середнім пальцем. Як повідомляє "Популярная механика", кінцівка пролежала в бурштині 99 мільйонів років і, швидше за все, належала невеликому птаху.

Про існування Elektorornis chenguangi дослідники дізналися нещодавно. Вона відрізнялася незвичайною особливістю анатомічної – середній палець її задньої кінцівки був в два рази довшим за гомілку.

Довгий час палеонтологи сперечалися про природу знайденої кінцівки. Деякі з них припускали, що вона належала не птаху, а ящірці, для яких на сьогоднішній день характерні довгі середні пальці на задніх кінцівках. Разом з тим, у більшості відомих ящірок минулого на лапах п'ять пальців, тоді як у викопної кінцівки їх чотири – як у багатьох птахів.

Більш того, подібні пропорції не відомі науці ні серед сучасних видів, ні серед вимерлих. Єдине створіння з більш-менш схожою будовою кінцівок - це лемур, але довгий палець йому потрібен в першу чергу для пошуку їжі у важкодоступних місцях, оскільки їм дуже зручно виколупувати комах і личинок з деревних щілин.

Фрагменти м'яких тканин також не мають аналогів. Нитчасті структури м'язів з'єднані так, що їх не можна порівняти ні з одним відомим науці видом тварин. На думку дослідників, це можуть бути чутливі волоски, які допомагали виявляти дрібну здобич.

Популярная механика

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.

Раніше вчені з Нанкинського інституту геології і палеонтології виявили в зразках бурштина, знайдених на півночі М'янми, дивну істоту, що нагадує павука з довгим хвостом.