У бурштині знайшли пір'я динозаврів разом з вошами

У бурштині знайшли пір'я динозаврів разом з вошами Воші знайдені в шматочку бурштину віком 100 мільйонів років © Naked Science
Комахи пили кров динозаврів ще в крейдяному періоді.

Вчені зі Столичного педагогічного університету в Пекіні розповіли про незвичайну знахідку. В шматочку бурштину, вік якого оцінюється в 100 мільйонів років, були знайдені пір'я динозаврів з паразитами, які нагадували сучасних вошей, повідомляє Naked science.

Всього дослідникам вдалося виявити 10 мікроскопічних паразитів на різних стадіях розвитку. Вчені перебрали масу зразків бурштину з півночі М'янми і знайшли два, в яких, у пір'ї довжиною 12,7 і 13,6 міліметра, були комахи.

Дослідники назвали паразитів Mesophthirus engeli. Якщо їхній зв'язок з вошами - точніше кажучи, загоном пухоїдових - підтвердиться, вони стануть найдавнішими з відомих представників цієї групи. Поки рекорд утримують паразити, виявлені в останках пір'я предків птахів і датовані віком 44 мільйони років.

Знайдені комахи дійсно можуть виявитися пов'язані з вошами: від сучасних комах їх відрізняють гачки на лапках і форма антен. Вони були досить вправними паразитами: одне з пір'я зберегло ознаки серйозного ураження.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.

Раніше вчені з Нанкинського інституту геології і палеонтології виявили в зразках бурштина, знайдених на півночі М'янми, дивну істоту, що нагадує павука з довгим хвостом.