Вчені оцінили вік найдавнішої багатоніжки в 425 мільйонів років

Вчені оцінили вік найдавнішої багатоніжки в 425 мільйонів років Вік багатоніжки оцінили в 425 мільйонів років © Naked Science
Багатоніжка виявилася на 75 мільйонів років молодшою, ніж вважалося.

Вчені з Техаського університету в Остіні за допомогою нового методу радіоізотопного аналізу уточнили вік скам'янілої багатоніжки, яка була знайдена в Шотландії. Виявилося, що вона на 75 мільйонів років молодша, ніж вважалося до цього, повідомляє Naked science.

Вік багатоніжки оцінили в 425 мільйонів років. За словами дослідників, це найдавніше членистоноге, виявлене на сьогоднішній день. Вчені вважають, що отримані ними дані дають нову інформацію про походження і розвиток всіх комах, ракоподібних, павукоподібних і багатоніжок, припускаючи, що вони еволюціонували набагато швидше, ніж вважається, - всього за 40 мільйонів років.

Раніше дослідники вважали, що вік багатоніжки становить 500 мільйонів років, але дані, отримані вченими з Техасу, показують, що вона на 75 мільйонів років молодша. Проблема датування полягала в тому, що циркон - як індикатор геологічних процесів при радіоізотопному аналізі - здатний надати найбільш точне уявлення про вік скам'янілості, однак цей мікроскопічний мінерал вкрай важко витягти з попелястого гірничого осаду, в якому зберігалися викопні останки.

Вчені відзначають, що, хоча цілком можливо, що існують більш старі скам'янілості комах, той факт, що вони не були знайдені навіть у найдревніших відкладеннях, - може вказувати на те, що всі стародавні їхні останки все ж вже виявили. З цього можна зробити висновок, що комахи (і членистоногі загалом) еволюціонували набагато швидше, ніж прийнято вважати.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.