Вчені переглянули час появи гігантського ударного кратера в Австралії

Вчені переглянули час появи гігантського ударного кратера в Австралії Кратер Вулф-Крік з'явився 120 тисяч років тому © Science Alert
Метеорит упав на Землю 120 тисяч років тому.

Американські та австралійські вчені переглянули час появи гігантського ударного кратера Вулф-Крік в Австралії. Виявилося, що він з'явився 120 тисяч років тому, а не 300 тисяч, як вважалося раніше, повідомляє Science Alert.

Метеорит вагою 14 тисяч тонн впав на Землю у далекому минулому. Разом з тим, нові дані, отримані вченими, змушують їх переглянути те, наскільки часто такі зіткнення траплялися в історії нашої планети. Вулф-Крік виділяється не лише тим, що надзвичайно добре зберігся. Це другий за величиною ударний кратер на Землі, в якому все ще можна знайти фрагменти метеорита.

На думку дослідників, "монстр", який створив Вулф-Крік, досягав 15 метрів в ширину і рухався на швидкості близько 17 кілометрів на секунду. Зіткнення призвело до деформації навколишньої місцевості, а також розплавило метеорит і кору. В результаті був створений ударний кратер діаметром 892 метра і глибиною 178 метрів. З часом його дно занесло піском, а глибина скоротилася до 50 метрів.

У ході дослідження вчені вивчили підстилаючу породу в місці падіння метеорита, проаналізувавши склад ізотопів берилію-10 і алюмінію-26. Вони також використали метод оптичного датування, який дозволив визначити, коли зразки востаннє піддавалися впливу сонячного світла або енергії вибуху.

Виявилося, що максимальний вік кратера становить близько 137 тисяч років, хоча більш імовірно час його появи – 120 тисяч років тому.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.

Раніше експериментальний марсохід Zoë виявив в пустелі Атакама бактерії, деякі з яких виявилися невідомі науці і здатні вижити в умовах Червоної планети. Бактерії виявилися пристосовані до екстремально посушливого клімату.