Вчені розповіли про можливе виверження вулкана на Гаваях - Технології - dt.ua

Вчені попередили про можливе катастрофічне виверження вулкана на Гаваях

8 серпня, 12:57 Роздрукувати

В нижній частині кратера вулкана Кілауеа помічена вода.

У кратері вулкана почала збиратися вода © Live Science

Вчені заявили про виявлення води в кратері вулкана Кілауеа на Гаваях. На думку дослідників, це може бути ознакою швидкого виверження, повідомляє Live Science.

Кілька днів тому пілот вертольота, який пролітав над кратером Кілауеа, помітив на ньому невелику зелену плямочку, про що було повідомлено вченим з Гавайської обсерваторії вулканів. Дослідники зробили проліт над кратером 1 серпня і підтвердили, що ця плямочка насправді – вода.

Пізніше вчені з'ясували, що ця пляма складається з трьох водойм, ширина найбільшого з яких становить 11-14 метрів. Швидше за все, це ґрунтові води, які потрапили в кратер крізь тріщини в гірській породі.

У минулому році великі виверження Кілауеа призвели до того, що кратер опустився на 300 метрів, що піддало його впливу грунтових вод. На думку вчених, надалі кількість води в кратері буде постійно збільшуватися.

Вчені вважають, що рано чи пізно ставки з'єднаються, утворивши озеро. При виверженні магма, що піднімається, перетворить накопичену воду на пару, при цьому станеться вибух, який викине в повітря велику кількість порід і попелу. Обсяг магми також може зрости за появи безлічі газових бульбашок, що збільшить силу вибуху. Може статися будь-який із сценаріїв або навіть комбінація обох.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.