Розкрито секрет стійкості тихоходок до радіації - Технології - dt.ua

Вчені розкрили секрет стійкості тихоходок до радіації

7 жовтня, 13:39 Роздрукувати

Спеціальний білок у разі загрози охоплює ДНК тихоходок.

В організмі тихоходок існує білок, який захищає ДНК від радіації © Lenta.ru

Вчені з Каліфорнійського університету в Сан-Дієго заявили про те, що їм вдалося розкрити секрет стійкості тихоходок до радіації. Спеціальний білок у разі загрози охоплює ДНК тихоходок, закриваючи її від вільних радикалів і радіації, повідомляє Naked science.

Важливим елементом протирадіаційного захисту вважається унікальний для тихоходок білок Dsup (Damage Suppressor — "пригнічувач ушкоджень"). Експерименти, проведені дослідниками, показали, що впровадження цього білка людям дозволяє на 40% підвищити їхню стійкість до радіації і вільних радикалів.

У ході нового дослідження вчені з'ясували, що Dsup безпосередньо пов'язується з хроматином, складним комплексом ДНК і стабілізують її білків. При упаковці хроматин організується в ланцюжки нуклеосом — петель ДНК, накручених на кілька білків-гістонів. Лише окремі ділянки ДНК залишаються відкриті і легко піддаються дії вільних радикалів. Тому у відповідь на небезпеку Dsup "огортає" нуклеосоми, закриваючи фрагменти, що залишилися, від контакту з радикалами і взаємодії з ними.

На думку дослідників, цей механізм спочатку виник для захисту від пересихання: цей процес здатний вести до появи вільних радикалів, що ушкоджують клітину, і лише як побічний ефект виявився корисним і при радіації.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.