Вчені виявили мікроскопічний шлунок всередині пухлини легень

Вчені виявили мікроскопічний шлунок всередині пухлини легень Всередині пухлини легень знайдений недорозвинений шлунок © Science Alert
Пухлина може змінюватися під впливом навколишнього середовища.

Вчені з Університету Дьюка в США виявили пухлини легких мікроскопічні шлунок, дванадцятипалу кишку і тонкий кишечник, повідомляє Science Alert.

У ході дослідження вчені виявили, що у пухлинах легень відсутній ген NKX2-1, який кодує молекули, що активують ряд генів, які беруть участь у забезпеченні або відміні пластичності злоякісних тканин. На думку дослідників, це дозволяє пухлині стати пластичною, змінюватися під дією навколишнього середовища і набувати резистентності до лікарських препаратів.

Вчені встановили, що зниження активності NKX2-1 призводить до того, що клітини пухлини стають на шлях, не пов'язаний з формуванням легеневої тканини. Це, в свою чергу, призводить до того, що всередині легень можуть формуватися тканини, характерні для шлунково-кишкового тракту. Клітини подібних тканин починають перетворюватися на подобу шлунка і кишечника. Це відбувається через те, що при розвитку ембріона легені і травна система формуються з одних і тих же клітин-попередниць.

Досліди на мишах показали, що у гризунів зі зменшеним рівнем NKX2-1 клітини раку легенів починали виробляти травні пігменти. Активація онкогена SOX2 впливала на формування тканин дванадцятипалої кишки, а робота фактора KRAS - тонкої і товстої кишки.

Раніше повідомлялося про те, що українські вчені винайшли протираковий засіб на основі чорних антарктичних дріжджів Nadsoniela nigra. Дослідження українських вчених-мікробіологів можуть допомогти в боротьбі з раком.