Вчені виявили новий підтип шизофренії

Вчені виявили новий підтип шизофренії У мозку хворих на шизофоренію накопичуються аномальні білки © New Scientist
Підтип схожий з нейродегенеративними захворюваннями.

Вчені з Медичної школи Джона Хопкінса заявили про виявлення нового підтипу шизофренії, який асоційований з накопиченням в мозку аномальних білків, як у випадку з хворобою Альцгеймера. Можливо, це відкриття допоможе розробити більш досконалі стратегії діагностики даного захворювання, повідомляє "Популярная механика".

У ході дослідження вчені вивчили зразки мозку 42 мертвих людей, у яких була діагностована шизофренія. Дослідники проаналізували зразки префронтальної кори і верхньої скроневої звивини на сліди наявності аномальних рівнів неправильно згорнутих білків.

Виявилося, що половина досліджених зразків містила значно більш високі рівні аномальних білків, ніж здорові зразки. Більш того, у них були виявлені високі рівні білка убіквітину, який відомий як маркер білкових агрегатів при нейродегенеративних захворюваннях.

На думку дослідників, це означає, що аномальні білки є ознакою якогось певного типу шизофренії. Разом з тим, вони не знають, які фізичні симптоми можуть бути асоційовані саме з цим типом захворювання.

Учені також провели додаткові дослідження на щурах, які дозволили їм підтвердити, що аномальні білки пов'язані з хворобою, а не є наслідком терапії. Ряд тварин отримували звичайні антипсихотичні ліки протягом приблизно п'яти місяців; у результаті в мозку даних щурів не знайшли аномальних білків або підвищених рівнів убіквітину. На основі цього вчені припустили, що саме хвороба є головним джерелом накопичення аномальних білків у мозку.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.

Раніше вчені з'ясували, що імунні клітини мозку людей, хворих на шизофренію, які є більш активними, ніж у людей без захворювання, і ця активність з'являється ще до того, як розлад починає розвиватися.